Gewijzigde openingstijden
Het gemeentehuis is op dinsdag 24 december geopend tot 16.00 uur.
Woensdag 25 tot en met vrijdag 27 december is het gemeentehuis gesloten.
Het gemeentehuis is op dinsdag 24 december geopend tot 16.00 uur.
Woensdag 25 tot en met vrijdag 27 december is het gemeentehuis gesloten.
Als u de gemeente een machtiging tot automatische incasso heeft verstrekt, hoeft u niets te doen. U betaalt de gecombineerde aanslag automatisch in 10 termijnen, gespreid over het jaar. De eerste afschrijving gebeurt een maand na de dagtekening van het aanslagbiljet en elk van de volgende afschrijvingen telkens een maand later. Als u het verschuldigde termijnbedrag 2 keer laat storneren, of als het bedrag niet van uw rekening kan worden afgeschreven, dan vervalt de mogelijkheid tot automatische incasso. Naast de gecombineerde aanslag kennen we aanslagen die in minder termijnen geïncasseerd worden. U kunt dit nakijken op uw aanslag.
Wilt u betalen via automatische incasso? Dan is het noodzakelijk dat u ons een machtiging verstrekt. Heeft u dit nog niet gedaan, dan kunt u telefonisch een machtigingskaart bij ons aanvragen via het telefoonnummer 14 0521, wij sturen u dan een machtigingskaart toe per post. Wilt u uw rekeningnummer wijzigen of de machtiging intrekken? Dan kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen.
Betaalt u niet via automatische incasso? Of is dit vanwege de hoogte van de aanslag niet mogelijk? Dan gelden voor de gecombineerde aanslag 2 betalingstermijnen. De eerste termijn vervalt 1 maand na de dagtekening van het aanslagbiljet en de tweede 2 maanden later. Betaalt u liever in één keer? Dan moet u dat doen vóór de eerste vervaldatum. Enkele aanslagen dienen in 1 termijn te worden voldaan. U kunt dit nakijken op uw aanslag.
Als u niet, of niet op tijd betaalt, ontvangt u van ons eerst een herinnering. Als u deze herinnering niet of niet op tijd betaalt, sturen wij u een aanmaning. Voor deze aanmaning brengen wij extra kosten in rekening. Deze kosten komen voor uw rekening. Als ook de aanmaning niet betaald wordt, sturen wij u een dwangbevel. Ook hier zijn extra kosten aan verbonden die u moet betalen. De hoogte van deze kosten is afhankelijk van de hoogte van de openstaande vordering. Als ook op het dwangbevel geen (volledige) betaling volgt, geven we de vordering uit handen aan ons deurwaarderskantoor Cannock Chase. Dit brengt opnieuw extra kosten met zich mee.
Kunt u uw gemeentelijke belastingen niet op tijd betalen? Dan kunt u een betalingsregeling of uitstel van betaling aanvragen via het digitaal belastingloket. Of neem telefonisch contact op met de gemeente via het nummer 14 0521. U kunt ook een afspraak maken om een betalingsregeling aan te vragen of mailen naar invordering@steenwijkerland.nl.
Wilt u een betalingsregeling of heeft u hier vragen over? Of wilt u uitstel van betaling aanvragen? U kunt een bezoekafspraak maken. Neem dan de volgende documenten mee:
Daarnaast kunt u een korte toelichting geven waarover uw vraag gaat zodat wij u sneller kunnen helpen.
Bezoekafspraak betalingsregeling
Bezoekafspraak uitstel betaling
Wilt u een betalingsregeling of heeft u hier vragen over? Of wilt u uitstel van betaling aanvragen? U kunt een belafspraak maken. Zorg dan dat u de volgende gegevens bij de hand heeft als wij u terugbellen:
Lukt het u niet om uw vaste lasten te betalen, heeft u betalingsachterstanden en blijft er daardoor geen geld over voor de boodschappen? Meldt u dan bij het Geldloket. U kunt bij het Geldloket terecht voor vragen en advies over geldzaken. De medewerkers van het Geldloket kijken samen met u op welke manier zij u kunnen helpen. Het geldloket is een samenwerking tussen Sociaal Werk de Kop en de gemeente Steenwijkerland. U kunt bellen of mailen naar 0521-538996, schuldhulpverlening@steenwijkerland.nl, of naar 0521-745080, info@sociaalwerkdekop.nl. De hulp is gratis.
Voor betalingen vanuit Nederland heeft u de volgende gegevens nodig:
IBAN: NL 66 BNGH 0285 0924 48
Voor betalingen vanuit het buitenland heeft u de volgende gegevens nodig:
IBAN: NL 66 BNGH 0285 0924 48
BIC: BNG HNL 2 G
Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 14 0521 of mail naar invordering@steenwijkerland.nl. Een afspraak maken is ook mogelijk.
Telefoon: 14 0521 (geen netnummer nodig)
Vanuit het buitenland: +31 521 53 85 00