Melding doen
Is er iets kapot bij u in de buurt? Is er afval gedumpt? Of is er een gevaarlijke situatie ontstaan, zoals een gat in de weg? Meld het ons meteen. Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in.
Geef in uw melding altijd duidelijk aan waar het om gaat.
Spoedeisende meldingen
Zijn er problemen met het riool? Is er door storm een boom op de weg beland? Ligt er olie op de weg? Voor spoedeisende meldingen kunt bellen met 14 0521. Ook na sluitingstijd en in het weekend.
Bladkorven
Elk jaar plaatsen we rond november op diverse plekken in de gemeente bladkorven. Wilt u weten waar de bladkorven worden geplaatst of heeft u andere vragen? Bekijk dan de pagina over bladkorven. Is uw bladkorf vol of ligt er veel blad op uw stoep? Doe dan een melding.
Lantaarnpaal kapot
Een kapotte lantaarnpaal kunt u doorgeven via de website van Van Gelder (LMS). Bij het melden van de storing zoekt u op de straatnaam. Op een kaart klikt u dan de kapotte lantaarnpaal aan. Van Gelder lost storingen binnen 10 werkdagen op. Een netwerkstoring duurt soms langer.
Fiets gevonden of verloren
Vindt u een (kapotte) fiets? Of bent u uw fiets kwijt? Dan kunt u dit melden via de website verlorenofgevonden.nl.
Schade aan fiets- en wandelnetwerk
Ziet u bijvoorbeeld een omgevallen routepaaltje, een beschadigd informatiebord of een gat in de weg? Geef dit dan door via het Meldpunt routes. MarketingOost Routenetwerken onderhoudt het fiets- en wandelnetwerk in Weerribben-Wieden.
Klacht over de gemeente
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u online een klacht indienen.
Overlast van bedrijven
Veroorzaakt een bedrijf bij u in de buurt overlast? Bijvoorbeeld een café dat de muziek te hard aan heeft staan? Of een fabriek die te veel stankoverlast veroorzaakt? Neem dan contact op met Omgevingsdienst IJsselland.